



Specyfikacja
Silnik – 1,6 cm3 turbo
Moc – 320 KM
Skrzynia biegów – 5 biegowa sekwencyjna
Zawieszenie – Škoda Motorsport w dwóch wariantach
Hamulce/Amortyzatory – zmieniane w zależności od nawierzchni
Felgi – zmieniane w zależności od nawierzchni: 15 cali na szuter, 18 cali na asfalt
Elektronika – komputer sterujący ale bez systemów wspomagających z uwagi na redukcję masy auta
Škoda Fabia Rally2 evo – Miko Marczyk
Miko Marczyk – jego współpraca ze Škodą trwa już od kilku lat. Obie strony angażują w nią czas, serce, pracę i najnowszą technologię – tak wygląda prawdziwe życie z motoryzacyjną pasją.
Škoda produkowana „na miarę”
Tailor made – czyli po polsku „szyte na miarę” usługa, która nie dotyczy już tylko garniturów czy usług biznesowych ale także samochodów sportowych. Przykładem tego jest zawodnik rajdowy Miko Marczyk oraz jego Škoda Fabia Rally2 evo.
Auto zostało wyprodukowane w 2022 roku i już na etapie produkcji dostosowywane było w fabryce Škoda Motorsport indywidualnie pod preferencje i oczekiwania zawodnika. Auto wyjechało z fabryki w pełni przygotowane do startów w rajdach samochodowych a zadaniem Miko Marczyka było rzetelne przetestowanie jego możliwości na treningach, aby przed sezonem poprawić to co poprawienia wymagało. Taka konstrukcja już od etapu projektu jest dostosowywana pod wymagania konkretnego zawodnika, biorąc pod uwagę jego nie tylko jego warunki fizyczne ale także preferencje co do konkretnych części takich jak klocki hamulcowe, sprężyny, amortyzatory czy nawet planowane zawody i nawierzchnie po jakich będzie jeździł. Škoda Miko ma np. indywidualnie dostosowywane zawieszenie w zależności od tego, czy rajd będzie się odbywał po nawierzchni szutrowej czy asfaltowej – ta zamiana jest szybka i możliwa do wykonania nawet poza warsztatem.
Polska i Europa
Zeszły sezon to dla Miko Marczyka i Škody intensywny czas rajdów. Wystartowali w 10 rajdach w Polsce i Europie. Wzięli udział zarówno w Mistrzostwach Świata, Mistrzostwach Europy jak i Mistrzostwach Polski oraz Rajdach typu Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza a także Rajd Barbórka.
Wygrane
Przez cały sezon auto sprawowało się idealnie, a to daje duże możliwości. Nie dziwi więc fakt, że Miko Marczyk w swojej klasie, wygrywał kolejne zawody bez większych problemów. Jako pierwszy do mety dojechał między innymi na Rajdzie Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza, na Rajdzie Barbórka, na 78 Orlen Rajdzie Polskim. Odnosił sukcesy także poza krajem. Na 6 rajdów Mistrzostw Świata na podium udało się uplasować dwukrotnie: w Finlandii oraz w Portugalii.
Nominowany w kategorii:
