



Specyfikacja
Silnik – 1620cm3
Moc – 214kW (około 290KM)
Skrzynia biegów – 5 biegowa sekwencyjna
Zawieszenie – Škoda Motorsport i ZF
Elektronika – Magneti Marelli
Hamulce – w zależności od specyfikacji: asfalt średnica tarcz 355mm przód i tył, szuter 300mm przód i tył
Fotele – OMP HTE One
Felgi – asfaltowe 8×18”, szutrowe 7×15”
Opony – Pirelli
Škoda Fabia Rally2 evo – Kajetan Kajetanowicz
„Kajto” – ten pseudonim znają wszyscy fani motorsportu. Kajetan Kajetanowicz jest najbardziej utytułowanym kierowcą rajdowym w Polsce. Wielokrotny Rajdowy Wicemistrz Świata, trzykrotny Mistrz Europy, czterokrotny Mistrz Polski. Te tytuły zobowiązują – mistrzowski talent Kajetana uzupełnia auto na mistrzowskim poziomie, taka właśnie jest jego Škoda.
Mistrzowski poziom
Škoda Fabia Rally2 evo to czternasty w karierze samochód Kajetana, którym rywalizuje w zawodach na całym świecie. Został zbudowany w 2022 roku przez Škoda Motorsport, a jego obsługą zajmuje się firma RaceSeven. Auto jest zbudowane od podstaw pod kątem startów w rajdach samochodowych – każdy element jest precyzyjnie dostosowany do zawodnika. W porównaniu z autem seryjnym zmienione jest w nim praktycznie wszystko: dyferencjały, nadwozie, napędy, skrzynia biegów, fotele, pasy, elektronika. Cały sztab inżynierów i konstruktorów Škody, wraz z działem sportowym Škody, zadbał o to, aby Kajto miał najlepszy samochód, jakim w tej klasie może poszczycić się Škoda – wszak tytuł mistrza zobowiązuje!
Motorsportowa dramaturgia
Jak wiadomo, motorsport to emocje, prędkość i seria nieoczekiwanych zwrotów akcji. Taki zwrot akcji wydarzył się w Japonii, podczas ostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata WRC. Nieoczekiwany wypadek na trasie zmienił bieg zawodów. Na szczęście, dzięki wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa w aucie, klatce i fotelom, zarówno Kajetan, jak i pilot, wyszli z auta bez dużych obrażeń.
Niestety, z powodu uszkodzenia klatki, załoga ORLEN Rally Team nie mogła kontynuować walki o pierwsze miejsce w klasyfikacji rocznej kategorii WRC2. Ostatecznie Polacy zajęli trzecie miejsce, po raz czwarty z rzędu plasując się w pierwszej trójce najlepszych kierowców świata.
Dookoła świata
Kajetan i jego Škoda w sezonie 2022 startowali w zawodach na całym świecie. Mają za sobą siedem rund Rajdowych Mistrzostw Świata WRC: Chorwację, Portugalię, Kenię, Estonię, Nową Zelandię, Hiszpanię, Japonię, a także Quattro River Rally w Chorwacji. Samochodem Škoda Fabia Rally2 evo zdobyli trzykrotnie z rzędu podium w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, w sezonie 2022 uplasowali się na trzecim miejscu w swojej kategorii WRC 2. W trakcie ubiegłego roku zajęli pierwsze miejsce w Rajdzie Safari, drugie miejsce w rajdach: Nowej Zelandii, Portugalii i Chorwacji.
Liczby mówią więcej niż słowa
Prędkość maksymalna auta to 204 km/h. W ostatnim sezonie Kajetanowi udało się wielokrotnie jechać z taką prędkością w trakcie rajdów.
W sezonie 2022 auto przejechało blisko 2500 km odcinków specjalnych. Podczas Rajdu Safari auto pokonało 1223 km, z czego 362 km odcinków specjalnych przez pustynię. Przemierzało gorące piaski pustyni, kręte, górskie trasy, wąskie, leśne drogi.
Kajto w minionym sezonie wygrał 21 oesów, łapiąc Škodą Fabią Rally2 evo przyczepność na zróżnicowanych, szutrowych oraz asfaltowych trasach. Załoga ORLEN Rally Team zużyła około 230-250 sztuk opon. Przy spalaniu 70 litrów na 100 km aż trudno policzyć ilości benzyny.
Nominowany w kategorii:
