Nissan S15 DOMINATOR – Piotr Kozłowski

Specyfikacja

Nissan S15
Silnik: blok silnika: V8 LS2 corvette, 7,4 l pojemności, 2 turbiny
Moc: 1250 KM i 1250 niutonometrów
Skrzynia biegów: rajdowa, sekwencyjna
Zawieszenie: sportowe FEEL
Dyferencjał: Winters
Elektronika: Ecumaster EMU Black
Hamulce: standardowe
Fotele i wyposażenie: pełna zgodność z FIA, marka Sparco
Opony: najczęściej GLOB DRIFT
Felgi: oryginalne



Nissan S15 DOMINATOR – Piotr Piter Kozłowski

Przez większość swojej 10-letniej driftingowej kariery jeździł autami marki BMW. Ten nissan, to pierwsze auto które nie jest popularną „beemą”, doprowadziło go w 2022 roku na podium Mistrza Europy.

Wymarzone auto

Auto powstawało prawie dwa lata. Karoseria, która została zakupiona w G-Garage, początkowo była przygotowywana dla mistrza świata, Jamesa Deana do jednego z aut w jego teamie, ale z uwagi na zawirowania w drużynie Jamesa, karoseria z klatką bezpieczeństwa przygotowana dla niego trafiła do Pitera. Jest bardzo charakterystyczna i dzięki niej auto jest rozpoznawalne na wszystkich zawodach. Całe wnętrze, silnik i podzespoły wkładali sami z przyjacielem, sponsorem i głównym mechanikiem w jednym – niezastąpionym Dariuszem. Tym, który wymyślił wystające z maski turbiny, które sprawiają, że auto jest unikatowe jest Mariusz z firmy Swap Power.

Zbudowany nissan, to jak sam przyznaje to już auto z wyższej półki cenowej. Na taką specyfikację jaką obecnie ma, odkładał budżet przed jakiś czas. Wiązało się to czasem z wyrzeczeniami ale czego się nie robi dla realizacji marzeń. Ma prawdopodobnie najmocniejszą w Polsce o ile nie w Europie profesjonalną maszynę do driftowania. Stąd wszytko mówiąca nazwa: DOMINATOR

Nieoczekiwane problemy

Sezon, choć obfitował w zwycięstwa nie był łatwy. Już na jednych z pierwszych zawodów w 2022 roku w Kłodzku auto uległo nieoczekiwanej awarii. Auto nagle przestało ładować, w pierwszej chwili Peter myślał, że zepsuł się pasek od alternatora, niestety usterka była poważniejsza bo awarii uległo koło pasowe na wale głównym. Nad głową zawodnika zawisła perspektywa wycofania się z zawodów – tego typu awarii nie da się naprawić od ręki, gdyż trzeba wymienić całą część…. Szcześliwie na zawodach z Piterem był jego mentor, spotter, przyjaciel i jak sam go nazywa „człowiek orkiestra”, który w ciągu godziny wyprodukował własnoręcznie z metalowej śruby klin w kształcie półksiężyca, który idealnie wpasował się do tego koła, a Piter ze swoim DOMINATOREM skończył zawody na podium.

Europa zdobyta

Drift Kings czyli europejskie zawody driftingowe to był dla Pitera i jego nissana debiut. Początkowo inni zawodnicy nie zwracali na niego uwagi, jako nowy nie był w ich mniemaniu dla nich konkurencją. Jednakże z rundy na rundę, kiedy to okazywało się, że Polak w swoim charakterystycznym DOMINATORZE każde zawody kończy na podium, zaczęli bliżej się przyglądać i Piterowi i jego nissanowi. Zwycięstwo w finałowej rundzie i suma zebranych punktów z całego sezonu, dały Kozłowskiemu pierwsze miejsce na podium zawodów Drift Kings i tytuł Mistrza Europy. Nissan stał się obiektem zainteresowania a dynamiczna technika jazdy inspiracją dla innych zawodników i miłośników driftingu. Do szkoły driftu, którą prowadzi w Toruniu zapisali się pretendenci driftingu nawet z Grecji i Cypru. Z uwagi na charakterystyczny dźwięk jaki wydaje maszyna, przez europejskich zawodników została okrzyknięta nazwą TATRA.


Nominowany w kategorii:
Kliknij, aby przejść do głosowania