Mini Cooper S R53 – SUPER S CUP – Przemek Pluciński

Specyfikacja

Mistrzostwa Polski Super S Cup są zarezerwowane dla samochodów Mini Cooper S R53. Wszystkie egzemplarze zostały zbudowane przez firmę DRIVE SQUAD, która zastrzega sobie wyłączne prawo do ich serwisowania, zapewniając tym samym równość wszystkich aut. Auta są wyposażone w silniki o pojemności 1,6 l z kompresorem dla lepszych osiągów oraz poddane zostały dodatkowemu tuningowi dla lepszego komfortu zawodników. Moc auta wynosi 210 KM, a rekord osiągnięty na Torze Poznań to 1:49:86

Zakres modyfikacji
▪ Spełnione wymogi FIA Art. 251-254,
▪ Klatka bezpieczeństwa,
▪ Dyferencjał Quaife ATB typu LSD,
▪ Amortyzatory o regulowanym tłumieniu BC Racing BR Series,
▪ Sprężyny BC Racing o podwyższonej sztywności przeznaczone do użytku torowego,
▪ Stabilizatory Eibach o podwyższonej sztywności skrętnej; tylny stabilizator z dwustopniową regulacją,
▪ Acentryczne tuleje wahaczy przednich z poliuretanowymi tulejami wewnętrznymi Racingflex,
▪ Dolne mocowanie silnika z poliuretanową tuleją wewnętrzną Racingflex,
▪ System zarządzania silnikiem Ecumaster EMU Black,
▪ Zwiększone przełożenie napędu kompresora Eaton M45 za pomocą wielorowkowego koła pasowego o zredukowanej średnicy,
▪ Wtryskiwacze paliwa o podwyższonej wydajności,
▪ Tarcze i klocki hamulcowe Ferrodo,
▪ Zmodyfikowany układ wylotowy silnika z tłumikiem końcowym MG motorsport,
▪ Zmodyfikowana i zredukowana wiązka elektryczna,
▪ Redukcja masy.

To na co mają wpływ zawodnicy to okleina – każde zakupione do wyścigów auto dostaje swoją unikalną, niepowtarzalną okleinę, na której zawodnik może wyeksponować loga swoich sponsorów, unikalne elementy graficzne oraz swój ulubiony kolor. Dzięki temu auta podczas wyścigów wyglądają bardzo kolorowo i malowniczo.



Mini Cooper S R53 – SUPER S CUP

To nie jest zwykła liga, to jest liga dla wszystkich. I to nie jest zwykłe auto – to maszyna do wyścigów dająca równe szanse każdemu zawodnikowi. Na starcie stoi ustawionych 16 aut – choć z pozoru każdy wygląda inaczej są .. identyczne – te same parametry techniczne, te same pojemności silnika,  takie same opony i cała elektronika – który pierwszy dojedzie do mety decydują tylko umiejętności kierowcy i czasami łut szczęścia..

Równe szanse dla każdego

Niezależnie od tego, czy stać cię na zakup tego auta, czy tylko na wynajem na jedną rundę – obsługę i serwis masz zapewniony taki sam. Ten niezwykły koncept prowadzi grupa zapalonych miłośników motoryzacji – Drive Squad. To pucharowe zawody,  w których firma udostępnia miejsce i samochody – teraz w Mistrzostwach Polski Super S Cup „pościgać” może się każdy!

Sezon 2022 był piątym w historii cyklu, a o tytuł mistrzowski powalczyło szesnastu zawodników, zasiadających za kierownicą identycznych samochodów MINI Cooper S. W celu zapewnienia równych szans, wszystkie auta zostały zbudowane i są obsługiwane przez organizatora. Wszyscy zawodnicy przed startem są doważani, aby każdy miał identyczne warunki jazdy. Dzięki temu w historii pucharu już dwukrotnie się zdarzyło, że podczas kwalifikacji zawodnicy uzyskali, identyczny czas przejazdu co do tysięcznej sekundy!

Wymarzone podium

Zawody SUPER S CUP dla wielu zawodników motorsportowych to już stały element w ich kalendarzach startów. A o wysokie miejsca w Super S Cup walczą najlepsi: w 2022 po upragniony puchar w klasyfikacji generalnej sięgnął Jerzy Drabent pokonując w finale Adama Karkuszewskiego  i Tomasza Pawlaczyka.

Gdzie się ścigać?

Zawody odbywają się w systemie pucharowym na wielu torach. Choć większość odbywa się na najbardziej profesjonalnym w Polsce Torze Poznań, to jedna z rund przenosi się w wysokie góry na Wyścig Górski Limanowa, by następnie przejechać na bardzo wymagający tor Slovakia Ring nieopodal Bratysławy w Słowacji.

Więcej informacji oraz warunki uczestnictwa w zawodach na stronie organizacji: https://superscup.pl/


Nominowany w kategorii:
Kliknij, aby przejść do głosowania