



Specyfikacja
Silnik: BMW V8 M60B40
Moc: 300 KM
Skrzynia biegów: 6-biegowa skrzynia BMW Getrag
Zawieszenie: COIL-OVER Profender 2.5″
Mosty: Nissan Patrol Y61 H233/H260
Wzmacniane półosie i przeguby RCV
Blokady: ARB przód i tył
Reduktor: Landrover LT230
Elektronika: Ecumaster Emu Clssic
Opony: JOURNEY Claw 35×12.5×16
Felgi: Ice-Tec Racing Wheels 16″ ET-25 BEADLOCK
Układ kierowniczy: Full Hydro Custom by ARS4x4
Ice-Tec Kraken Rally Team – Karol Soból – kierowca, Mirek Soból – pilot
Nie ma w motosporcie bardziej ekstremalnej dyscypliny niż offroad – auta, które tutaj startują to prawdziwe bestie – nazwa tego auta: Kraken – nie jest więc przypadkowa
Budowa i ewolucja
Początek budowy sięga 2019r. i niestety jak to początki… były trudne. Auto nie było skore do współpracy, miało wiele „chorób wieku dziecięcego”. Trafiło zatem na bardzo dużą przebudowę do firmy ARS 4×4, pod opieką której jest do dzisiaj. Modyfikacje sprawiły, że auto nie tylko jeździ z powodzeniem w najtrudniejszych rajdach ale i wygrywa!
Idea powstania auta zakładała jego udział w ciężkich offroadowych rajdach przeprawowych. Zbudowane zostało do klasy No-limit / Extreme, ale życie zweryfikowało te plany i w 2022 roku auto zaczęło startować także w innych rodzajach rajdów. Pojawiła się pogoń za prędkością obok zdolności terenowych. Imprezy takie jak Przeprawowe Mistrzostwach H6, czy imprezy z cyklu Ultra4 Europe idealnie trafiły w gusta załogi. Od typowej przeprawy auto przeszło w rajdy gdzie robi się więcej kilometrów. Choć jest w pełni sprawne i z powodzeniem startuje w zawodach, to jak w przypadku innych aut do motorsportu ciągle jest modyfikowane, ulepszane. Śmiało można powiedzieć, że faza modyfikacji to stan permanentny także dla Krakena.
Wizja, tego jak auto ma wyglądać, to pomysł Karola, który wciela w życie ARS 4×4, dodając zawsze coś od siebie. Kraken charakteryzuje się np. tym, że jest autem bardzo zwrotnym i szybkim, a zawdzięcza to ciężką pracą nad konstrukcją i geometrią zawieszenia, oraz regulacją tłumienia amortyzatorów.
Nazwa zobowiązuje
Kraken, czyli potwór z głębin, któremu nie podołał nawet legendarny pirat Jack Sparrow, to idealna nazwa dla tego samochodu. Zresztą, każdy kto na auto spojrzy dokładnie wie o co chodzi, ta nazwa oddaje całą jego drapieżną tożsamość. Wymyślił ją jeden z braci tworzących Kraken Rally Team – Mirek Soból .
Sezon 2022
Klasyfikację generalną Przeprawowych Mistrzostw H6 skończyli na 4 miejscu, jednak najważniejsze dla nich zawody sezonu, Ultra4 King of Poland 2022 z cyklu Ultra4 Europe, wygrali w klasie Winch Challenge . Był to sukces całego „Kraken Rally Team” , kierowcy auta Karola Soból, jego brata Mirka, który jednocześnie jest pilotem, a także człowieka który stoi za sukcesem konstrukcji Krakena – Andrzeja Sołgały z ARS 4×4.
Kraken tkwi w szczegółach – bywa i tak…
Silnik i wszystkie podzespoły w aucie mogą być do zawodów bardzo dobrze przygotowane, kierowca i pilot mogą być w świetnej kondycji ale czasami bywa tak, że mały niuans decyduje o niepowodzeniu całych zmagań. Tak właśnie wydarzyło się podczas ostatniej rundy Mistrzostw H6, obluzowane śruby tylnego koła Krakena spowodowały pourywanie wszystkich szpilek i wyeliminowało to team z dalszych zmagań – po początkowych nerwach i rozczarowaniu, potraktowali to jako życiową lekcję i nowe doświadczenie, a wydarzenie stało się powtarzaną z ust do ust śmieszną anegdotą tej serii zawodów. Czasem takie lekcje prowadzą do zdobywania doświadczeń i wprowadzania procedur serwisowych oraz nawyków sprawdzania auta kiedy tylko się da.
Nominowany w kategorii:
