



Specyfikacja
Silnik: od auta łada 1600 cm3
Moc: 160 km
Skrzynia biegów – 5-biegowa, wyczynowa, zapakowana obudowę od zaporożca
Zawieszenie – formułowe
Elektronika – brak
Estonia 21 – bolid wyścigowy – Patryk Mikiciuk
W posiadaniu bolida jest od 20 lat – niewątpliwie ma do niego ogromny sentyment. Zbudowano 285 egzemplarzy, Patryk Mikiciuk jest właścicielem jednego z nich.
Historia
Lata 80-te. Blok krajów komunistycznych ma swoje wyścigi, to Sowiecka Formuła 3. Na jej potrzeby budowane były także auta na wzór bolidów Formuły 1.
Estonia 21 produkowana była w latach 1981-1991 Założeniem było aby był produkowany na dostępnych częściach, które w razie awarii łatwo będzie wymienić. Ten konkretny model Patryka Mikiciuka, zbudowany w roku 1987, zdobył nawet mistrzostwo w jednych z wyścigów w ramach Mistrzostw Krajów Demokracji Ludowej w 1989 roku.
Auto w rękach Patryka Mikiciuka zostało odrestaurowane, ale wszystko jest w niej zrobione według oryginalnej specyfikacji. Modyfikacjami zajmował się Lech Jamiński – zaufany mechanik Patryka. Wszystkie części zostały zorganizowane tak, że auto jest dokładnie w takich parametrach jak było zbudowane w latach 80-tych
Kapryśna „starsza pani”
Jak przyznaje Patryk, Estonia bywa „niewdzięczna”. Może z racji wieku, a może bez konkretnej przyczyny zdarza jej się popsuć, nawet na zawodach. W ostatnim sezonie „prawie” udało jej się dojechać do mety – o dawnych zwycięstwach na razie może tylko pomarzyć. Zespół mechaników robi za każdym razem co w ich mody aby auto po awarii uruchomić, ale zdarza się że jest to niemożliwe i z zawodów trzeba się wtedy wycofać. Patryk jednak jest optymistą, w tym roku taże zamierza Estonia wyjechać na tory. Może to będzie udany sezon.
Nominowany w kategorii:
