TOYOTA GT86 – Kuba Przygoński

Do aut Toyoty Jakub ma ogromny sentyment od zawsze, dla niego Toyota to potwierdzenie jakości i niezawodności. Od dawna wiec związany jest właśnie z tą marką.

Obecną Toyotę zakupił osobiście, przy czym cały czas ją modyfikuje. Z pierwszym autem stworzonym przez siebie i zespół mechaników, obecny samochód ma niewiele wspólnego. Co sezon jest on ulepszany technologicznie. Pieszczotliwie nazywa go… Diabłem 😉

Gdy zespół wraz z Przygońskim budował pierwszą generację diabła, na rynku nie było jeszcze dostępnych sportowych części do GT86, dlatego bardzo dużo elementów musieli wykonać sami. Aktualny samochód jest już piątą ewolucją, która kompletnie się różni od pierwszej z 2012 roku. Samochód jest około 200kg lżejszy, dzięki użyciu kevlaru i carbonu. Posiada zawieszenie zbudowane od podstaw pod ten konkretny samochód.

Auto wraz Jakubem startuje w Driftingowych Mistrzostwach Polski i Drift Masters European Championchip. Zdobyło 5 razy tytuł Mistrza Polski DMP, Jakub pobił w nim rekord Guinnessa w najszybszym drifcie na świecie, którego był właścicielem do 2016 roku. Wielokrotnie także wykorzystuje samochód w medialnych przedsięwzięciach jak np. biało-czerwony drift.
Zewnętrzny design jest zmieniany właściwie co sezon. Bez zmian pozostaje jedynie branding sponsorski ale reszta jest niespodzianką dla kibiców. Zawsze budzi to duże emocje.

DANE TECHNICZNE:
• SILNIK – Toyota, 3L – 2JZ GTE VVTI Direct Port Nitro NX Turbosprężarka Borg Warner EFR
• MOC – 900 KM
• MOMENT OBROTOWY – 1100 Nm
• SKRZYNIA BIEGÓW – 6 biegowa sekwencyjna QUAIFE
• SPRZĘGŁO – ATS Across, 3 tarczowe carbonowe
• NAPĘD – na tylne koła, RWD
• DYFERENCJAŁ – Winters Performance
• ZAWIESZENIE – Zestaw zawieszenia/wahaczy przód/tył Wisefab
• AMORTYZATORY – OHLINS
• ELEKTORNIKA – Komputer sterujący Ecumaster EMU Black + PMU16 + wyświetlacz ADU
• HAMULCE – StopTech
• ZBIORNIK PALIWA – ATL 17 litrów
• Fotel Kierowcy RECARO
• NADWOZIE – Klatka bezpieczeństwa Trela Motorsport. Całe poszycie zewnętrzne samochodu wykonane z kevlaru i carbonu. Chłodnica cieczy w bagażniku.
• OPONY – tył: 285/35 R18 przód: 225/40 R18
• FELGI – 18 calowe felgi Enkei

Nominowany w kategorii:


Nominowany w kategorii:
Kliknij, aby przejść do głosowania