RedFox – Edward Ruszczyc/ Red fox

Obecny właściciel – Edward Ruszczyc wybrał Land Rovera dzięki swojemu co-driverowi – Krzysztofowi Kubisiowi, który wraz ze swoim bratem Robertem Kubiś mają warsztat specjalizujący się w Land Roverach. Oni zarazili tą pasją Edwarda – kupił sobie pierwszego Land Rovera Discovery II i zaczął jeździć z nimi offroadowo po okolicy. Bardzo go to zaczęło wciągać, poczuł klimat terenu, dużych V8-ek Land Rover’owych i 4 lata temu zaproponował żeby pojechać na jakieś poważne zawody. Na szybko przebudowali i odchudzili Discovery II i wystartowali w pierwszym swoim rajdzie – jednych z największych i najtrudniejszych zawodach offroadowych – w Bałtowskich Bezdrożach. Błoto wciąga.. i tak to się zaczęło. Potem była konstrukcja zbudowana na Land Rover Discovery pierwszej generacji, którą startowali przez kolejne dwa sezony. Następnie powstał pomysł by zbudować jeszcze bardziej zaawansowany technologicznie pojazd. Nie planował kupować tego auta tylko planował zbudować własną rajdówkę wzorując się na super autach , które są budowane głównie pod kątem rajdu Ultra4. Obserwowali różne firmy, zaawansowane konstrukcje, by zbudować pojazd na światowym poziomie – patrzyli m.in. na francuską firmę XS Offroad, która budowała auta w oparciu o Land Rover. Prace ruszyły. Podzespoły były gromadzone, ale kiedy zaczęli liczyć ile czasu jest potrzebne by to auto wyjechało uświadomili sobie, że jeżeli chcą szybko wyjechać to muszą jednak coś kupić. Wtedy pojawiło się ogłoszenie firmy XS Offroad , że mają do sprzedania to auto, które obserwowali jako wzór do budowy nowego projektu. Decyzja była szybka – Edward kupił to auto. Pojazd wcześniej nie przejechał ani jednego rajdu – wszystkie przejechane kilometry były wokół plantacji właściciela samochodu.

Pierwsze zawody i test tego samochodu to była II edycja rajdu offroadowego Cobra, który.. wygrali! Auto pozwala na starty w zawodach bez tych problemów, które mieli z poprzednimi konstrukcjami. Kolejne rajdy zakończone były najczęściej na podiach lub bardzo wysokich pozycjach..
Przyszły rok to podbój świata, więc mając taki samochód załoga zamierza startować w Europejskich rajdach takich jak Ultra4, Breslau, Balkan race.

RedFox Offroad Defender.
Auto powstało w oparciu o secyfikację do rajdów terenowych Ultra4, do klasy 4400. Bazą do budowy auta był Land Rover Defender 90. Zbudowane we francji w 2019, przebudowane w Polsce 2021. Auto należy do polskiego Teamu Rajdowego RedFox. Kierowca Edward Ruszczyc i pilot Krzysztof Kubiś startowali nim w 2021 w rajdach przeprawowych: Rally Breskau, Rain Forest Challange Poland i Poland Trophy etc. W sezonie 2022 będą reprezentować Polskę w europejskiej lidze Ultra4.

Parametry:
V max: 160 km/h
Prześwit: 40 cm
Głębokość brodzenia: 166 cm
Moc silnika: 275 KM
Moment obrotowy: 450 nm
Waga: 2180 kg
Rozstaw osi: 108 cali

Specyfikacja:
Silnik: 4.6 V8 Land Rover, tuleje TopHat, kute tłoki, głowice stage3, duże zawory, sportowe kolektory wydechowe DAKAR, dolot 4 cale,
Zawieszenie: 4 x coliover FOX, 2,5 cala, skok 14 cali, 4 x by-pass Fox 2,5 cala skok 14 cali, 4 x Bump Stop FOX 3 cale, aluminiowe wahacze przód i tył: 4 link z unibalami JJ
Konstrukcja: ramoklatka z rury bezszwowej 50 mm
Układ kierowniczy: Pełny hydrauliczny PSC
Skrzynia: R380 Land Rover
Reduktor: LT 230 Land Rover
Mosty: Portalowe Volvo Laplander ze wzmocnionymi półosiami i blokadami 100%
Wyciągarki: Przód: Gigglepin GP 100 24V + free spool, Tył: Warn 8274 24V (grzechotnik) + free spool
Oświetlenie: Przód i tył – Led Vision X
Koła: Felgi magnezowe, opny Maxxis Trepador 37 cali, wewnętrzny beadlock
Bezpieczeństwo: Rajdowy system gaśniczy, Fotele i pasy Sparco 


Nominowany w kategorii:
Kliknij, aby przejść do głosowania