Maluch Wyścigowy
Auto ma 30 lat, a w zawodach motorsportowych startuje od 10 lat. Zostało zakupione okazyjnie w Milanówku w 2011 roku, po tym jak wcześniejsze, zakupione na Śląsku okazało się wrakiem. Wszystkie modyfikacje jakie w nim są zrobione, to praca własna w warsztacie, właściciela Jacka Chojnackiego. Auto jest oklejone w barwach biało-czerwonych, nawiązujących do barw Partnera, firmy Motyl. Wcześniejsze oklejenie w barwach zielonych nawiązuje do barw firmowych Motor-System. W tym roku w zawodach udział wzięły dwa Maluchy – ten w barwach biało-czerwonych w którym startował Jacek Chojnacki i nowy, w barwach zielonych w którym startował Jacek Chojnacki Jr.
Trochę historii
Dla Jacka Chojnackiego, kierowcy i właściciela Malucha, przygoda ze sportem samochodowym zaczęła się już w 1977 roku od popularnych rajdów typu KJS oraz wyścigów i rajdów o Mistrzostwo Okręgu oraz Strefy. W 1980 r. przyszedł pierwszy sukces Malucha, zdobywając tytuł Pierwszego Wicemistrza Polski w Grupie II czyli samochodem z bardzo daleko idącymi przeróbkami.
W 1987 roku Maluch wygrał także Pierwsze Wyścigi Lodowe rozgrywane na torze Stegny, a potem odszedł wydawałoby się na zasłużoną emeryturę na wiele lat…
W sezonie sportowym 2012 pojawiło się kolejne wyzwanie w postaci startów w wyścigach na torze samochodów historycznych serii Maluch Trophy. Po szesnastu sezonach rozbratu z „maluszkiem”, po blisko 1,5 roku budowy „nowego” 26 letniego maluszka, Jacek Chojnacki wziął udział w pełnym cyklu 10 startów tego sezonu na torach wyścigowych w Polsce, Czechach i w Niemczech. Sklasyfikowano około 25 samochodów. Dwukrotna wizyta na „pudle”, awaria skrzyni biegów w jednym wyścigu oraz silnika w innym wyścigu i VI miejsce w klasyfikacji końcowej Dywizji 1.
Od tego czasu Maluch startuje z różnym skutkiem w wielu zawodach dla aut zabytkowych, oraz corocznie w zawodach Maluch Trophy. Przełomowym okazał się rok 2014, gdyż wtedy Maluch Trophy uzyskał rangę Mistrzostw Polski w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Od tego czasu jacek Chojnacki w swoim maluchu wielokrotnie zdobywa tytuły Mistrzowskie.
Sezon sportowy 2019 Mistrz Polski w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. klasa DN – 7 Dywizja Fiat 126P 650 Grupa N,
Sezon sportowy 2020: Mistrz Polski w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski klasa DN – 3 Dywizja 0 Fiat 126P 650 Grupa N,
Sezon sportowy 202: I Wicemistrz Polski w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski klasa DN – 3 Dywizja 0 126P 650 Grupa N
To już 44 lata jak Jacek Chojnacki uczestniczy w sportach motorowych. Od samego początku był wierny Fiatowi 126p, a jedyną, chwilową zmianą, była przesiadka do Fiata Cinquecento i Seicento. Swoją miłością do Maluchów zaraził także syna.
W tegorocznym wyścigu Maluch Trophy, wystartował także syn czyli Jacek Chojnacki Junior. Jak się można było domyśleć nie trzeba go było długo namawiać, tym bardziej, że był to również prezent urodzinowy od taty dla syna. Pomysł bardzo dobry bo „młody” ma za sobą ogromne doświadczenie w popularnych „szayowozach”, gdzie wywalczył tytuły na koniec sezonu. Oczywiście były to pojazdy budowanie na bazie Fiatów 126p. W Poznaniu Junior jak i Senior poradzili sobie bardzo dobrze. Spotkali się także na podium. Zarówno w pierwszym jak i drugim wyścigu. Pierwszego dnia w Div0 ojciec pokonał syna o zaledwie 0,191 sekundy, a trzeci Paweł Krakowski stracił do pierwszego miejsce tylko półtorej sekundy. W drugim wyścigu Jacek Chojnacki Junior zajął drugie miejsce, a Jacek Chojnacki Senior trzecie miejsce. Pogodził ich Marek Kurzętkowski, który wygrał drugi rocznicowy wyścig, ale jego przewaga wynosiła zaledwie niecałe 0,2 sekundy. Co ciekawe to była pierwsza sytuacja kiedy Junior i Senior startowali razem w tym samym wyścigu!
Specyfikacja techniczna:
Silnik: 126 p 650, pojemność 650 cm3, N moc 40 km
Skrzynia biegów: seryjna
Karoseria: seryjna
Zawieszenie: Bilstein
Paliwo: lotnicze AVGAS (Orlen)
Koła: 13 cali 145/60/13
Przyspieszenie : 0-100 km/h – ok. 10 s
prędkość max 140 km/h
waga auta – 630 kg z kierowcą
Nominowany w kategorii:

