Lamborghini – Mariusz Miękoś

„To nie ja wybrałem ten samochód tylko ten samochód wybrał mnie”. Tak Mariusz Miękoś odpowiada na pytanie dlaczego wybrał Lamborghini Huracan Trofeo. Panowie z GT3 Poland, z którymi ścigał się Porsche, przyszli do niego i zaproponowali by spróbował czegoś innego – Lamborghini. Zapoznanie się z samochodem zaczął od długodystansowych Mistrzostwach Polski w 2017 roku. Idea była taka, że miał zmieniać Mariusza Urbańskiego , który ścigał się w Europejskiej serii Super Trfeo. Miał jechać pierwszy by Mariusz później nadrabiał ewentualną stratę do lidera. Było 5 eliminacji – wszystkie wygrali! We wszystkich eliminacjach Mariusz Miękoś startował jako pierwszy i zawsze przekazywał auto z ogromną przewagą nad kolejnymi załogami – mogli spokojnie się zmienić, zatankować auto, zmienić opony i nadal wyjeżdżali jako pierwsi. Auto zrobiło ogromne wrażenie – to była miłość od pierwszego wrażenia. Przyjaźń sportowa z GT3 Poland trwa do dzisiaj – za nimi 4 pełne sezony , kilkadziesiąt razy na podium, 9 tytułów Mistrza Polski w Sprincie i długim dystansie.

Lamborghini jest fabrycznym autem pucharowym. Co 2-3 lata fabryka przygotowuje też kit – Evo I, Evo II, który jest głównie aero kit’em z niewielkimi zmianami konstrukcyjnymi.

100% obsługi pojazdu jest w rękach Bartka Opioły z GT3 Poland. Z Lamborghini dostają części – wszystkie naprawy i serwis odbywają się w Rzeszowie.

Założeniem wersji EVO było poprawienie stabilności przy jednoczesnym obniżeniu oporów powietrza. W efekcie powstał bodykit z włókna węglowego. Z poprzedniej wersji został jedynie przedni splitter, płaska podłoga i tylny dyfuzor. Cała reszta została zaprojektowana od nowa. Pojawił się też nowy wlot na dachu. Jego zadaniem jest nie tylko poprawienie przepływu powietrza w dolocie, ale także dynamiczne doładowanie silnika, co ma zwiększyć o 3% moment obrotowy przy maksymalnej prędkości. Efektem wszystkich prac jest, wg producenta, „o 8% mniejszy opór stawiany podczas jazdy” co daje czas o 1,5 sekundy szybciej niż Super Trofeo.

Silnik jest bardzo żywotny – nigdy nie zepsuł się podczas zawodów – dość unikatowa sytuacja w motorsporcie.

Nowe auto kosztuje w granicach 250.000-280.000 Euro. Kit’y kosztują między 20.000-35.000 Euro.
W przyszłym roku będą jeździli w kicie Evo II,.który jest on zgodny z regulaminem europejskiej serii Lamborghini Super Trofeo, na którą zamierzają wrócić.

Plany na przyszły rok – Mistrzostwa Polski +3500, Puchar fabryczny Lamborghini – Lamborghini Super Trofeo Europe.

 

Huracan Super Trofeo Evo – Specyfikacja:
Silnik: 5,2-litrowe, wolnossące V10 umieszczone w pozycji centralnej.
Napęd: Moc przenoszona jest wyłącznie na tylną oś przez sześciobiegową przekładnię sekwencyjną
Moc: 620 koni mechanicznych
W Evo poza zmianami w aerodynamice i pracy silnika poszły też modernizacje elektroniki – ABS od Bosch Motorsport czy kontrola trakcji od Motec.
Prędkość maksymalna ograniczona jest do 280km/h

https://www.lamborghini.com/en-en/motorsport/motorsport-models/hurac%C3%A1n-super-trofeo-evo


Nominowany w kategorii:
Kliknij, aby przejść do głosowania