Gaz 69 to auto, które jest dla Przemysława Szafrańskiego symbolicznym powrotem do korzeni. Takim bowiem zaczynał swoją przygodę z off-roadem ponad 20 lat temu. W tamtym czasie te samochody były dosyć popularne, dodatkowo z modyfikacjami wykonanymi przez Szafrańskiego i po pomalowaniu na biało z czerwoną klatką był bardzo charakterystyczny i rozpoznawalny.
Po latach, siedząc w domu na Mazurach na tarasie, zamarzył mu się taki właśnie gazik, wpisał w wyszukiwarkę dane i jako pierwsza pozycja, wyskoczył mu prawie biały gazik.. – to nie mógł być przypadek. Szafrański zakupił to auto i nawiązując do własnej tradycji, zadbał o identyczny design z tym pierwszym, historycznym.
Oprócz wyglądu, zmienił także prawie całe wnętrze nowego pojazdu, przystosowując go do off-roadowych zmagań. Przebudował dotyczyła właściwości jezdnych, zostały przerobione hamulce z bębnowych na tarczowe, zostały założone blokady mostów, których w oryginale nigdy w gazikach nie było, został wymieniony aparat zapłonowy, został przebudowany układ dolotowy, dorobiona klatka bezpieczeństwa. Dodatkowo, dla lepszych przełożeń zostały zmodyfikowane elementy skrzyni biegów i wzmocniony silnik – więc właściwie prawie wszystko co było w tym gaziku, zostało wymienione.
Samochód dzielnie walczył na rajdzie RFC Poland w klasie medium, i choć nie udało się wygrać, zgodnie z zapowiedzią, otrzymał od swojego właściciela nominację na samozwańczego Króla Błota i Bagien.
Szafrański w swoim gaziku wystartował także w rajdzie Bałtowskie Bezdroża. Jako pilot, towarzyszyła mu tutaj kilkuletnia córka, nie był to więc rajd po zwycięstwo a raczej rajd po to aby zarazić latorośl miłością do off-roadu. Udało się 😉 i to jest największy sukces tej wyprawy.
GAZ 69
Rok produkcji 1972
Silnik Wołga 2,5 115KM
Skrzynia UAZ
Blokada przód i tył
Mosty oryginał
Hamulce tarczowe
Klatka zgodna z załącznikiem J
Opony Simex 35 cali
Zawieszenie na resorze – lift 3 cale
Wspomaganie układu kierowniczego
Przemysław Szafrański – mąż i ojciec J
Prowadzący programy Wojny Samochodowe, ABC Motoryzacji, Duda kontra Szafrański – na antenie TVN Turbo
Współwłaściciel serwisu Diffland – specjalizacja Land Rover, Jaguar
Szef projektu NEO Garage
Nominowany w kategorii:






