Ford Mustang Fox – Zbyszek Brach

Ford Mustang Fox – Zbyszek Brach
2018-2020 – Grand Prix Polski
2021 – 2 miejsce Grand Prix Polski

Przygoda z Fordem zaczęła się kilka lat temu, właściwie przez przypadek. Wcześniej ścigałem się Nissanem GTR, ale chciałem rozwijać się i podnosić sobie poprzeczkę i zacząć jeździć autem trudniejszym i zdecydowanie szybszym. W 2016 roku zostałem właścicielem tego Forda. Wybór padł na Mustanga, gdyż firma z którą współpracuję VTG Warszawa z jej szefem i jednocześnie najszybszym w Polsce Grzegorz Staszewski wiedząc o tym, że chcę przesiąść się do auta tylnonapędowego, zaproponował mi tego Forda, który był u nich. I to była taka jakby baza którą modyfikowaliśmy. Na początku ten samochód nie wyglądał na szybkie auto, był taki nietypowy troszeczkę ale z czasem zrobiło się z tego auto bardzo szybkie.

W pierwszym etapie zrobiliśmy takie modyfikacje w specyfikacji streetowej, czyli takiej, żeby auto można było zarejestrować i jeździć nim po mieście. Zależało mi, żeby nauczyć się jeździć tym autem, przyzwyczaić do tylnego napędu, udoskonalać swoje umiejętności jazdy tym autem. Jeździłem nim przez rok jako typowy użytkownik dróg, tylko już z dużo mocniejszym silnikiem, bo auto miało silnik z corvette w granicach 500 km . Oczywiście startowałem tez w tym czasie autem w zawodach i wygrałem w klasie streetowej Grand Prix Polski.
W kolejnym etapie, bardzie przebudowaliśmy auto, na takie bardziej dostosowane do zawodów ale nie mogło już jeździć po ulicy jako auto cywilne. Startowałem min tylko w klasach zawodowych aut, przez trzy lata z rzędu zdobywałem Grand Prix Polski, w tym roku zająłem drugie miejsce. Obecny design auta to potrzeba odświeżenia jego wyglądu 2 lata temu. Auto było cale czarne i chcieliśmy nadać mu trochę lekkości ale zostać w klimatach amerykańskich, stąd gwiazdki na masce. Ja jestem bardzo zadowolony i kibicom też bardzo się podoba.

FORD Mustang FOX
1/. Silnik – pojemności 7 litrów zbudowany w oparciu o blok Dart LS Next. Kute tłoki, korbowody i wał korbowy.
2/. Turbosprężarka – Precision 91 mm
3/. Skrzynia biegów – 2-biegowa tzw. Powerglide – wszystkie elementy łącznie z obudową wymienione o większej wytrzymałości
4/. Zawieszenie – sprężyny i amortyzatory QA1, zmienione wahacze , wszystkie tuleje zastąpione unibolami – wszystko regulowane w zależności od warunków, trakcji itp
5/. Zasilanie – paliwo E 85, wtryski 2200cc, 3 pompy paliwa bosch 044
6/. Karoseria – mustang FOX z 1986 roku, lekkie drzwi, maska i jednoczęściowy przód z laminatów
7/. Koła – felgi Weld Racing RT-S 15” , opony Hoosier lub Mickey Thompson
8/. Sterowanie- Ecumaster Emu Black do tego dwa moduły zarządzania zasilaniem Ecumaster PMU. Wyświetlacz Ecumaster ADU 7”, dataloger i klawiatura Ecumaster

9/. Dane techniczne i osiągi auta :
-moc 1500 – 2000 ps
-przyśpieszenie 0-100 km/h – ok. 1,5 s
-czas na ¼ mili – 8,2 s
-prędkość max +300 km/h
-waga auta – 1040 kg


Nominowany w kategorii:
Kliknij, aby przejść do głosowania