BMW E30 318IS w specyfikacji rajdowej. Auto jest repliką historycznego auta rajdowego, zgodne z rajdową homologacją FIA nr 5401 A grupa z 1990 roku. Jest to bardzo istotne, ponieważ dzięki temu można startować tym samochodem w Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz w zawodach na całym świecie. A grupa – to najbardziej rozbudowana specyfikacja, dla samochodów startujących np. w WRC czyli mistrzostwach świata.
Historia auta sięga lat 80, gdy trwała “złota era” rajdów i produkowano jedne z najlepszych aut rajdowych w historii. Flagowym modelem BMW E30 było M3, które stało się jednym z najbardziej legendarnych modeli w historii firmy BMW. Z tego też powodu, wartość rajdowego BMW M3 E30 w dzisiejszych czasach jest na tyle ogromna, że ten samochód jest praktycznie nie osiągalny. Idealną alternatywą, jest tańszy brat czyli BMW 318IS, który według Goździewicza jest idealnym kompromisem pomiędzy radością z jazdy, bezawaryjnością a jeszcze stosunkowo atrakcyjną ceną i dostępnością części zamiennych.
Samochód trafił w jego ręce 3 lata temu, kiedy na poważnie zainteresował się startami w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Po zdobyciu tytułu V-ce Mistrza Polski w Driftingu, za kierownicą BMW M3 E36, szukał auta rajdowego, koniecznie z tylnym napędem. Ponieważ BMW E36 jest jeszcze zbyt „młode”, żeby startować nim w rajdach historycznych, wybór padł na poprzedni model BMW E30. Ograniczeniem dopuszczającym do startów w rajdach historycznych jest data wydania homologacji rajdowej – do 1990 roku.
Wojciech Goździewicz kupił auto, które było wstępnie przygotowane bardziej do wyścigów, przez jednego z najlepszych specjalistów w Polsce. Ponieważ rajdy dzieli od wyścigów bardzo dużo, razem z firmą Auto-Voll z Łodzi, zmodyfikował w nim prawie wszystko, oprócz silnika, który został już wcześniej przygotowany do spełnienia wymogów rajdowych.
Samochodem wystartował już w 3 sezonach HRSMP, zdobywając dwukrotnie tytuł Rajdowego V-ce Mistrza Polski 2019 i 2021. Rok 2020, jak wielu innym sportowcom, pokrzyżowała pandemia. Dodatkowo, to auto wygrało słynną Karową na Rajdzie Barbórki w 2019 roku.
Oklejenie jest zgodne z historycznym oklejeniem barw warsteiner, to również wymóg rajdów historycznych.
Specyfikacja:
auto posiada Książkę Samochodu Sportowego i Narodowy Paszport Historyczny, jest w pełnie zgodne z homologacją i przepisami rajdowymi.
Silnik o poj. 1800cm3,
napęd na tył,
szpera 40%,
5 biegowa manualna skrzynia biegów z krótkim dyferencjałem,
zawieszenie rajdowe Protlum,
pełne wyposażenie bezpieczeństwa: klatka, fotele kubełkowe Sparco FIA, pasy Sparco 6pkt, system gaśniczy, płyta pod silnikiem, i wiele innych…
Nominowany w kategorii:






